Roztříštění: Nový film vás vtáhne do světa záhad

Film Roztříštění: recenze

„Roztříštění“ je psychologický thriller, který vás vtáhne do spletité mysli hlavního hrdiny. James McAvoy podává fenomenální výkon jako Kevin, muž trpící disociativní poruchou identity. Režisér M. Night Shyamalan mistrně buduje napětí a udržuje diváka v nejistotě až do šokujícího závěru. Film je temný, syrový a místy znepokojivý, ale zároveň strhující a emotivně silný. Ačkoliv je „Roztříštění“ fikcí, otevírá důležitá témata o duševním zdraví.

Děj filmu Roztříštění

Kevin Wendell Crumb, trpící disociativní poruchou identity, v sobě ukrývá 23 osobností. Každá z nich má odlišné vlastnosti a touhy. Jedna z nich, „The Beast", touží po krvi a chaosu. Kevin unese tři dívky a drží je v zajetí. Dívky se snaží zmanipulovat jeho různé osobnosti, aby unikly, než se „The Beast" plně probudí.

Herecké obsazení a režie

Snímek se pyšní hvězdným hereckým obsazením, v čele s ostřílenými bardy i mladými talenty. V hlavních rolích se představí … jejichž výkony slibují strhující podívanou. Režisérského křesla se ujal …, známý svým citem pro detail a dynamickým stylem. Jeho rukopis je patrný v každém záběru, od propracované práce s kamerou po vedení herců.

Hodnocení filmu Roztříštění

Roztříštění, novinka režiséra M. Night Shyamalana, je psychologickým thrillerem, který vás vtáhne do spletité mysli únosce s disociativní poruchou identity. James McAvoy podává fenomenální výkon v hlavní roli, kde mistrně ztvárňuje 23 odlišných osobností. Napětí graduje s každou minutou, jak se divák snaží rozluštit únoscovy motivy a předvídat jeho další krok. Shyamalan opět nezklamal a doručil napínavý film s překvapivým koncem, který ve vás zanechá silný dojem.

Podobné filmy

Pokud se vám líbil tento film, určitě byste si neměli nechat ujít další skvělé snímky s podobnou tematikou. Pro fanoušky sci-fi doporučujeme klasiku "2001: Vesmírná odysea" od Stanleyho Kubricka nebo "Blade Runner" od Ridleyho Scotta. Pokud máte raději akční sci-fi, sáhněte po "Vetřelci" od Ridleyho Scotta nebo "Terminátorovi 2: Den zúčtování" od Jamese Camerona. Pro milovníky mysteriózních thrillerů s nádechem sci-fi pak doporučujeme "Příchozí" od Dennise Villeneuvea nebo "Počátek" od Christophera Nolana.

Publikováno: 17. 06. 2024